Gamers Zone

Nieuwsbrief:


Menu
Home
Nieuws
Reviews
Previews
Specials
Downloads
Forum
Chatten
Contact
I
Index
Games
Ontwikkelaars
Uitgevers
I
Gebruikers
Registreren
Inloggen
Instellingen
I
Poll
Koop je liever je games online of in een "echte" winkel?

Online, ook onbekende shops
Online, alleen bekende shops
Alleen in een echte winkel
Ik koop geen games

Aantal stemmen: 1412

Call to Power 2
Gepost op: Donderdag 18 Januari 2001 14:47 door Sander Dalemans

Het spel

Als je begint met spelen zie je links onderin een map. Deze is in het begin bijna helemaal zwart omdat je nog niets ontdekt hebt. Het speelveld is verdeeld in vakjes. Het verplaatsen van een unit 1 vakje verder (horizontaal, verticaal of diagonaal) kost hem namelijk 1 walkpoint. Ieder type unit heeft namelijk een maximum aantal walkpoints per beurt. Dit kan verschillen van 1 (vooral de units die je in het begin van het spel hebt) tot een veel tal meer (vliegtuigen).
Je begint met de Settler: Hiermee kun je een stad bouwen. Het is slim om de stad op een plaats te bouwen die erg vruchtbaar is. Een groen stukje land en dichtbij water is dus gewenst, of nog beter: Op een riviertje. Het is ook handig om een stad te bouwen op een plaats waar een bepaald verkoopobject zoals thee, peper of glas te vinden is. Later in het spel kun je namelijk traderoutes maken met Caravanís (kamelen) en zodoende de goederen verkopen voor geld.
Het doel van het spel is om het te winnen op uiterlijk 2300 A.D, het spel loopt namelijk van 4000 B.C. tot 2300 A.D.

Volgende pagina
Vorige pagina

Inleiding
Het menu
Het spel
In en rondom steden
De eenheden
De gebouwen
Wonders
Regeringsvormen
Puntensysteem
Hoe te winnen?
Eindoordeel (reacties)


Rooster Hogeschool Rotterdam HRO Namecoin block explorer

Webhosting door CoolBit