Alleen in een echte winkel
Ik koop geen games

Aantal stemmen: 1412

IGI 2: Covert Strike
Gepost op: Maandag 17 Februari 2003 15:23 door Nurer Gergin

De missies

Het spel begint meteen al moeilijk en David Jones wordt in zn eentje gedropt in een bergachtig gebied midden in de Karpaten. De Russen worden er van verdacht een geheime chip te hebben gestolen en die moet David Jones zien terug te halen.

De eerste keer dat je aan de missie begint denk je er nog niet echt over na en probeer je gewoon snel binnen in het complex te komen. Na paar keer te proberen kom je er vanzelf wel achter dat dit niet eens zo simpel is als het lijkt. Timing, stealth en concentratie zijn 3 vereisten om iedere missie tot een succesvol einde te brengen. In sommige missies kan het wel is nodig zijn om puur op kracht en schieten ergens binnen te komen maar in 90% van de gevallen zijn timing en stealth toch een vereiste. Bestudeer je vijanden goed wacht totdat ze je hun rug toekeren en val dan snel en effectief aan.

Nadat je je eerste missie hebt afgerond krijg je een kort filmpje dat meteen als intro dient voor je volgende missie. De chip die je net heb teruggevonden blijkt nep te zijn en het schijnt dat er kopies van gemaakt zijn. Natuurlijk is aan jou weer de taak om dit op te lossen. Het verhaal speelt zich lekker snel af en is aardig te volgen. De stukjes film tussen de missies zien er goed uit en maken van de losse missies een groot samenhangend geheel. Ik moet zeggen dat dat erg netjes gedaan is. Het verhaal is in sommige opzichten soms wel voorspelbaar maar het wordt nergens saai.

IGI 2:Covert Strike bevat 19 missies en iedere missie duurt ongeveer 20 minuten als je het lekker op je gemak speelt. Je bent dus van enkele uurtjes game plezier gegarandeerd wanneer je besluit om het spel toe te voegen aan je collectie.

Volgende pagina
Vorige pagina

Introductie