Alleen in een echte winkel
Ik koop geen games

Aantal stemmen: 1412

Command & Conquer: Red Alert 2
Gepost op: Dinsdag 9 Januari 2001 22:32 door Sander Dalemans

De missies

Welk kamp je ook kiest, twaalf missies staan je op te wachten met naar het einde toe een flinke stijging van de moeilijkheidsgraad. Speel je de missies echter op easy dan zul je gauw rond zijn.Een ervaren C&C speler kan elke missie binnen de drie kwartier uitspelen. Aan dit tempo speelde ik het ganse spel uit in 3 dagen op het gemakkelijkste niveau. Het hoeft natuurlijk niet gezegd dat er zo weinig uitdaging meer in het spel zit. Zoals gewoonlijk doen de tank-rushes het bijzonder goed als taktiek. De rustig-aan methode met op het gemak basis uitbouwen en afwachtend spelen is tenzeerste af te raden. Blijkbaar koos Westwood voor hoog-tempo-actie want laat je het heft aan de computer dan zal die je overdonderen met eenheden. Zo maakte ik in n bepaalde missie eens 1943 doden. En dt kan tellen :).
De missies zijn redelijk afwisselend, de ene keer meer tactisch ( la Commandos), de andere keer meer strategisch. Als je met Tanya op pad wordt gestuurd mag je van 2 zaken zeker zijn. Je zal je ogen niet uitgekeken krijgen aan haar lijf n aan de snelheid waarmee ze vijanden omverlegt. De russen hebben een iets minder vrouwelijke versie van Tanya rondlopen, namelijk woeste Ivan. De echt strategische missies van formaat die je uren aan het spel gekluisterd houden, zoals je die vindt in Age of Empires of de vroegere C&C\'s mis je wel hier. Door het hoge tempo en de wonderlijke snelheid waarmee een basis kan opgeblazen worden vervalt het strategische element ietwat. Wat me erg tegenviel was de kunstmatige intelligentie (AI) van je troepen. Ze zijn namelijk niet erg slim te noemen. Worden ze beschoten dan schieten ze vaak niet eens terug! Ze blijven rustig staan totdat ze geheel uitgemoord zijn. Great job dudes!

Volgende pagina
Vorige pagina

Inleiding